Leírás és Paraméterek
ELTE fa dominó játék lézergravírozott logóval minden hátlapon.
Fedezd fel az ELTE-s élmények egy új dimenzióját az ELTE logós dominóval, ami garantáltan feldobja a társasági estéidet és összehozza a barátokat egy kis agymozgatásra. Elegáns kialakítása és a hagyományos játék modern köntösbe bújtatása révén az ELTE dominó tökéletes választás lehet szórakozáshoz és az egyetemi élet szellemének megélésehez.
Jellemzők:
- Kiváló Minőség: Tartós, magas minőségű anyagból készült dominók, amelyek ellenállnak az idő próbájának és a gyakori használatnak.
- Egyetemi Branding: Minden egyes dominó darab büszkén viseli az ELTE logóját, tökéletesen illeszkedve az egyetemi kultúrába és közösségi életbe.
- Univerzális Dizájn: Letisztult, modern megjelenés, amely minden korosztály számára ideális és könnyen kezelhető.
- Társasági Élmény: Fejleszti a stratégiai gondolkodást és a türelmet, miközben remek szórakozást biztosít barátok és család körében.
- Ajándékozási Tipp: Kiváló ajándék ELTE hallgatóknak, alumni-nak, leendő diákoknak vagy akár a tudomány és oktatás szerelmeseinek.
- Méret: Kompakt kivitelezés a könnyű tárolás és hordozás érdekében.
Leírás:
Az ELTE dominó játék nem csak egy újabb társasjáték, hanem egy olyan különleges kiegészítő, amely az ELTE intellektuális kihívását hozza el otthonodba. Ez a játék remekül illeszkedik a társasjátékok kedvelőinek gyűjteményébe, emellett pedig egy stílusos dekoráció is lehet az asztalon vagy a polcon.
Rendezz egy izgalmas dominó bajnokságot, vagy csak lazíts egy könnyed játék erejéig, mindeközben élvezd az ELTE szellemét, amely minden egyes darabból sugárzik. Az ELTE dominó játék ideális módja annak, hogy kikapcsolódj a vizsgaidőszakok vagy a zsúfolt tanulmányi napok után.
Válassz egy játékot, ami több, mint szórakozás - válassz egy élményt, ami összeköt. Legyen saját vagy ajándékba szánt, az ELTE dominó játék biztosan mosolyt csal mindenki arcára.
Hogyan játssz?
Dominó játék
A napjainkban ismert dominó játék a 18. századi Olaszországból származik, elődje azonban a a 13. századi kínai változat volt.
28 darab, két egyforma részre osztott lapocskából áll, mindkét felén különböző számú pontok (0-6) kombinációja található. Azt, amelynek mindkét felén azonos pont található, duplának vagy kettősnek nevezik.
A 0-tól 8-ig pontozott dominó 45 lapocskából áll.
A 0-tól 9-ig pontozott dominó 55 lapocskából áll.
A dominókkal több játék is játszható, nem is beszélve a dominódöntő játékról.
Dominó jéték Szabályai
Klasszikus dominó játék
Minden játékos (2-4 személy) kiválaszt találomra hét dominót, ha esetleg maradnak darabok, azok alkotják a talont. Az első játékos kitesz egy dominót az asztalra pontokkal felfelé, azután a többi játékos egymásután letehet a sor bármelyik végére egy-egy újabb dominót, feltéve, hogy az érintkező lapok szomszédos oldalán azonos számú pont található. Ha a játékos nem tud a sorhoz csatolni egy újabb elemet a birtokában lévő dominókból, akkor a talonból kell választania egy új darabot magának. Az a játékos nyer, aki elsőként tudja lerakni az összes dominóját. Ellenfelei megmaradó pontjainak összegével (a maradék lapocskák összesített pontjaival) azonos számú pontot kap.
A "Dupla hatos" dominókészlet helyett használhatók más készletek is, mint "Dupla kilences", "Dupla tizenkettes", "Dupla tizenötös", sőt "dupla nyolcas" készlet. A készlet a nevét a legnagyobb előforduló számot kétszer tartalmazó lapot jelenti, pl. dupla hatos esetén a legnagyobb dominólap mindkét végén hatos szerepel, vagyis duplán hatos. Angol dominókon ez így szerepel: "Double 6 Dominos"
A játékot legalább két főtől ajánlott játszani, bár vannak pasziánsz-szerű magányos változatai is. A készlet és a választott játék szerint akár nyolcan is játszhatnak vele ("Dupla 12"-vel pl. Mexikói vonat).
Először meghatározott számú lapot kell minden játékosnak felhúzni a lefordított és összekevert dominók közül, majd a kezdés megegyezés kérdése. Lehetséges, hogy első körben a legfiatalabb (vagy legidősebb) kezd, a további körökben az előző körök nyertese (vagy vesztese). A megállapodás szerint lehetséges a talonból felfordított laphoz kezdeni, vagy a kezdő játékos saját lapjai közül teszi le a tetszése szerintit. A legcélszerűbb és minden vitát kizáró kezdés, amikor a felhúzott lapok alapján az a játékos kezd, akinél a legnagyobb dupla dominólap van, és ezzel a lappal indít.
Más változatai
Egy másik módja a játéknak a legnagyobb dupla lappal kezdődik és a lapnak mind a négy oldalához lehetséges csatlakozni, négy ágat indítva így. Ennél a változatnál a lapokat végeikkel (rövid oldalukkal) rakjuk egymás után, kivéve a duplákat, mert azokat oldalt is lehet rakni és akkor a két vége irányába is folytatódhat az ág, vagyis a dominósor háromfelé mehet tovább a duplától (a kezdőtől négyfelé). Az nyer, aki először "kimegy", vagyis lerakja az összes lapját. Megegyezés szerint lehetséges, hogy addig nem nyer senki, amíg a talonban vannak lapok.
Ha valaki nem tud rakni, az a talonból húz helyette. Ha a talon elfogyott, akkor az egyik végről kell lapot felvennie. Ha nehezíteni akarunk a játékon, akkor addig kell húzni, amíg nem tud rakni, ha felhúzza az összeset a talonból és mégsem tud tenni, akkor az egyik végéről kell felvennie lapot.
Visszatérve a kezdéshez, az, hogy mennyi lapot húzunk fel a készlet nagyságától függ. Double 9-es készletnél négy fős játéknál hét-hét lapot húzunk fejenként, vagyis az 55 lapból 28 db kerül kézbe. Ha hárman játszunk, akkor 9-9 lapot (27 db kézben), ha ketten, akkor 13-13 lapot. Ez szintén megszokás és megegyezés kérdése.
Mexikói vonatnál, Double 12 dominó játék készlettel, 2-4 főig 15 lapot vesznek fel, 5-6 fő esetén 12 db-ot, 7-8 fő esetén 11-et fejenként. De ez elég bonyolult, nem tudom pontosan a szabályokat, hogy mikor lehet más vonatához is tenni és mikor nem.
Szuperdominó
Szuperdominó játék esetén mindenki kilencet húz és a kezdő dupla lap mind a hat helyére lehet tenni vagy a megkezdett oldalak végére. Duplát csak megegyező laphoz lehet letenni vagy olyan kártyák végére, aminek a szabad vége 13. Ha valaki 15-re végződő kártyát tesz le, akkor a többi játékosnak azonnal húzniuk kell a talonból. Ha 14-et hagy valaki, akkor tehet még egy lapot, ha tud. Ha 13-at tesz le valaki, akkor megátkozták a játékot és a következőnek kettőt kell húznia a talonból és letenni vagy egy bármilyen duplát vagy egy másik 13-as lapot. A dupla feloldja az átkot, de ha dupla 13-ast tesz le valaki, a másik 13-asnál folytatódik. Ha nem tud tenni lapot a húzás után sem, akkor addig megy körbe az átok (kettőt kell húzni), amíg valaki le tud tenni egy másik 13-ast vagy egy duplát. Ha valaki hármat tesz le, akkor megváltozik a játék iránya. Ha addig az óramutató járása szerint haladtak, akkor ezután fordítva jönnek a játékosok. Ha valaki duplát tesz le, az utána következő kimarad a körből. Ha valaki nem tud lapot letenni, húznia kell kettő lapot a talonból és letenni, ha tud. Ha a húzás után se tud letenni lapot, akkor passzol és a következő jön. A kezdő duplánál ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a lerakott lapoknál: 15-15 esetén mindenki azonnal felhúz egy lapot, 14-14-nél a kezdő tehet egy lapot rögtön - ha tud. 13-13-nál azonban mind a hat oldalt folytatni kell egy-egy 13-valami lappal, csak ezután lehet a végeken folytatni.
A dominó játék megnyerése
A játékot az nyeri, aki leghamarabb "kimegy", vagyis elhasználja az összes lapját. A játék folytatható, amíg mindenki - egy kivételével - "kimegy". Vagy lehet pontozni, kétféleképpen:
- A győztes annyi pontot kap, ahány kártya maradt a többieknél (és esetleg a talonban, ha úgy egyeztek meg, hogy a talon elfogyása előtt is nyerhet valaki).
- A győztes annyi pontot kap, ahány pötty van a nem győztesek megmaradt lapjain.
Ha pontozásra játszunk, akkor célszerű legalább annyi partit lejátszani, ahányan a játékban részt vesznek. Hogy valamikor vége lehessen meg lehet egyezni, hogy akkor hagyják abba a mérkőzést, amikor valamelyikük pl. 50 pontot elért.